دانشجو دانلود

دانشجو دانلود

در صورتی که دانلود شما با موفقیت انجام نشد با این آی دی تلگرام SanaShop_Support@ در ارتباط باشید. از دوستان پیشاپیش بابت ایرادات معذرت می خواهم
دانشجو دانلود

دانشجو دانلود

در صورتی که دانلود شما با موفقیت انجام نشد با این آی دی تلگرام SanaShop_Support@ در ارتباط باشید. از دوستان پیشاپیش بابت ایرادات معذرت می خواهم

فوتبالیست های مسلمانان


در این گزارش با نام و چهره برخی از فوتبالیست های مسلمانانی که در تیم های مطرح اروپایی بازی می کنند، آشنا خواهید شد.

 

 


به گزارش  ابنا، هر روز بر تعداد بازکنان و مربیان مسلمان در لیگ های مختلف اروپائی افزوده می شود.

در ادامه با نام و چهره برخی از فوتبالیست هائی که در تیم های مطرح اروپایی بازی می کنند، آشنا خواهید شد.

سمیر نصری Samir Nasri

بازیکن الجزایری تبارِ تیم ملی فرانسه، متولد 26 ژوئن 1987 در شهر مارسی است. نصری تاکنون در تیم های المپیک مارسی و آرسنال بازی کرده است و در حال حاضر بازیکن تیم منچستر سیتی انگلستان است.



فرانک ریبری Franc Ribery

فرانک ریبری متولد 7 آوریل 1983 بازیکن مسلمان تیم ملی فرانسه است. وی سابقه بازی در تیم ‌های متز، گالاتاسرای و المپیک مارسی دارد. ریبری در حال حاضر بازیکن تیم بایرن موتیخ است.

 

مسعود اوزیل Mesut Ozil

مسعود اوزیل متولد 15 اکتبر 1988 در گلزنکیرشن، بازیکن فوتبال ترک تبار تیم ملی آلمان است. اوزیل سابقه بازی در تیم های وستفالیا 04، شالکه 04، وردربرمن را دارد. او هم اینک در تیم رئال مادرید اسپانیا بازی می کند.


 

نیکلاس بلال آنلکا Nicolas Bilal Anelka

نیکولاس آنلکا متولد 14 مارس 1979 ورسای، بازیکن تیم ملی فرانسه است. آنلکا سابقه بازی در تیم های پاریس سن ژرمن، آرسنال، رئال مادرید، لیورپول، منچستر سیتی، فنرباغچه، بولتون، چلسی، شانگهای شنهوآ و یونتوس را دارد.
آنلکا در 69 بازی ملی خود برای تیم ملی فرانسه 14 گل به ثمر رسانده ‌است.

 

لاسانا دیارا Lassana Diarra

لاسانا دیارا متولد 10 مارس پاریس 1985 ، یازیکن فوتبال فرانسوی است. وی سابقه عضویت در باشگاه‌های چلسی، آرسنال، پورتس موث و رئال مادرید را دارد.


 

محمد دیارا Mohamadou Diarra

محمد دیارا متولد 18 می 1981 باماکو در مالی است. وی سایقه بازی در تیم های اُ.اف.آی، ویته سه، المپیک لیون و رئال مادرید را دارد.

 

فردریک عمر کانوته Frederic Oumar Kanoute

فردریک کانوته متولد 2 دسامبر 1977 در لیون فرانسه است. وی سابقه بازی در تیم های باشگاهی لیون، وستهام یونایتد، تاتنهام، سویل و بیژین گوآن را داشته است.
وی در سال 2007 بازیکن سال قاره افریقا شد.


 

اریک آبیدال Eric Abidal

اریک آبیدال متولد 11 سپتامبر 1979 لیون فرانسه است. وی سابقه بازی در تیم های باشگاهی موناکو، لیل، لیون، بارسلونا را دارد. وی در 18 آگوست 2004 در بازی دوستانه مقابل بوسنی و هرزگوین نخستین بازی ملی اش را انجام داد.


 

ادین ژکو Edin Dzeko

ادین ژکو متولد 17 مارس 1986 سارایوو در کشور یوگسلاوی است. وی سابقه بازی در تیم های زلجنیکار، تپلیس، وولفسبورگ و منچستر سیتی را دارد.


 

اسلام فروزIslam Feruz

اسلام فروز متولد 10 سپتامبر 1995 در کشور سومالی است. وی سابقه بازی در تیم های سلتیک (2011-2005 ) و چلسی را دارد. او از سال 2009 در تیم ملی اسکاتلند (رده های مختلف سنی ) بازی کرده است. او از سال 2012 در تیم ملی زیر 21 سال مشغول به بازی است.
او در سال 2010جایزه بهترین بازیکن جوان فوتبال را که به بهترین بازیکن فوتبال در رده سنی 12-22 سال اسکاتلند اعطا می شود را از آنِ خود کرد.


 

آرماند ترائوره Armand Traore

آرماند ترائوره متولد 8 اکتبر 1989 پاریس است. وی اصلیتی سنگالی دارد و محصول آکادمی جوانان آرسنال است. وی سابقه بازی در تیم های آرسنال، پورتموث، یونتوس را دارد.
او از اعضای تیم ملی فرانسه است.


 

حاتم بن عرفا Hatim Ben Arfa

حاتم بن عرفا متولد 7 مارس 1987 بازیکن فوتبال اهل کشور فرانسه است. وی سابقه بازی در تیم های المپیک لیون، المپیک مارسی، نیوکاسل یونایند را دارد. او از سال 2007 در تیم ملی بزرگسالان فرانسه حضور دارد.


 

سلمان کالو Solomon Kalou

سلمان کالو متولد 5 آگوست 1985 در ابیجان در ساحل عاج است. او سابقه بازی در تیم های فاینورد، چلسی و لیل را دارد. سلمان از ال 2007 لباس تیم ملی ساحل عاج را به تن دارد.


 

یحیی توره Yaya Toure

یحیی توره متولد 13 می 1983 در ساحل عاج است. او سابقه بازی در تیم های المپیاکوس، موناکو، بارسلونا و منچستر سیتی را دارد. او در تیم ملی ساحل عاج نیز بازی می کند. یحیی توره بردار کوچکتر حبیب کولو توره است.


 

حبیب کولو توره Kolo Toure

حبیب کولو توره متولد 19 مارس 1981 در ساحل عاج است. وی سابقه بازی در تیم های میموساس، آرسنال، منچستر سیتی و لیورپول را دارد.

 


وایسیریکی ابودیابی Abou Diaby

دیابی متولد 11 می 1986 پاریس در فرانسه است. او سابقه بازی در تیم های اکسر و آرسنال را دارد. وی در سال 2007 برای اولین بار لباس تیم ملی فرانسه را بر تن کرد.


 

ابراهیم آفلای Ibrahim Afellay

ابراهیم آفلای متولد 2 آوریل 1986 اوترخت در هلند است. آفلای اصالتا مراکشی است. وی سابقه بازی در تیم های آیندهوون و بارسلونا را در کارنامه خود دارد. آفلای از سال 2007 به عضویت تیم ملی هلند در آمد.


 

مارون شاماخ Maroune Chamakh

مارون شاماخ متولد 10 ژانویه 1984 نیس در فرانسه است. او سابقه بازی در تیم های بوردو و آرسنال را دارد. او در سال 2003 برای تیم ملی زیر 19 سال فرانسه بازی کرد و در همان سال به عضویت تیم ملی مراکش در آمد.

کریم بنزما Karim Benzema

کریم مصطفی بنزما متولد 19 دسامبر 1987 لیون در فرانسه است. او الجزایری الاصل است. فوتبال حرفه‌ای را از باشگاه لیون فرانسه آغاز نمود و از آن تیم به رئال مادرید پیوست. او از سال 2002 در رده های مختلف سنی در تیم ملی فرانسه عضویت داشته است.

 

سامی خدیرا Sami Khedira

سامی خدیرا متولد 4 آوریل 1987 اشتوتگارت در آلمان است. او اصالتا تونسی است. خدیرا سابقه بازی در تیم های اشتوتگارت و رئال مادرید اسپانیا را دارد. او از 1995 تا 2010 در باشگاه اشتوتگارت بازی می‌کرد و در فصل 07-2006 با این تیم قهرمان بوندس لیگا شد و در فصل 11-2010 با درخشش در تیم ملی آلمان در بازی‌های جام جهانی آفریقای جنوبی رهسپار تیم رئال مادرید اسپانیا شد.

 


 
 

نوری شاهین Nuri Sahin

نوری شاهین متولد 17 سپتامبر 1988 لودن شاید در آلمان است. وی از بازیکنان ترک تبار آلمانی است. نوری شاهین سابقه بازی در تیم های بورسیا دورتموند، رئال مادرید و لیورپول را دارد. وی از سال 2005 تاکنون عضو تیم ملی ترکیه است.


 

حمید آلتین توپ Hamit Altintop

حمید آلتین‌توپ متولد 8 دسامبر 1982 گلزن کیرشن در آلمان است. وی اصالتا ترکیه ای است. آلتین توپ سابقه بازی در تیم های گالاتاسرای، شالکه 04، بایرن مونیخ و رئال مادرید را دارد. وی از سال 2004 عضو تیم ملی ترکیه است.


 

پاپیس سیسه Papiss Cisse

پاپیس سیسه متولد 3 ژوئن 1985 داکار در سنگال است. سیسه سابقه بازی در تیم های فرایبورگ و نیوکاسل را دارد. وی از سال 2009 سابقه بازی در تیم ملی سنگال را در کارنامه خود دارد.


 

دمبا با Demba Ba

دمبا با متولد 25 می 1985 سورس در فرانسه است. اصالتی سنگالی دارد. دمبا با، سابقه بازی در تیم های روان، هوزکرون، هافنهام، وستهام و نیوکاسل را دارد. وی در ژانویه 2013 به تیم چلسی پیوست.
وی از سال 2006 لباس تیم ملی سنگال را بر تن کرده است.


 

سلیمان علی مونتاری Sulley Ali Muntari

سلیمان مونتاری متولد 27 آگوست 1984 کونونگو در غنا است. وی سابقه بازی در تیم های ادونیزه، پورتموث، انترناسیونال و میلان را دارد.
مونتاری از سال 2002 سابقه بازی در تیم ملی غنا را داشته است.


 

عادل رامی Adil Rami

عادل رامی متولد 27 دسامبر 1985 باستیا در فرانسه است. او سابقه بازی در تیم های فریجوس، لیل، والنسیا را داشته است.
رامی از سال 2010 پیراهن تیم ملی فرانسه را بر تن کرد.


 

آلی سیسوخو Aly Cissokho

آلی سیسوخو متولد 15 سپتامبر 1987 بلویس در فرانسه است. او سابقه بازی در پورتو، لیون و والنسیا را داشته است.
سیسوخو از سال 2010 به عضویت تیم ملی فرانسه در آمد.


 

خالد بولهروز Khalid Boulahrouz

خالد بولهروز متولد 28 دسامبر 1981 در هلند است. او سابقه بازی در هامبورگ، چلسی، سویل، اشتوتگارت و اسپورتینگ را دارد.
بولهروز از سال 2004 در تیم ملی هلند بازی کرده است.

 

راسخون

چه باید کرد تا شادکامی در ما خلق شود؟


اما چه باید کرد تا شادکامی در ما خلق شود؟

- ترسیم تصویری مثبت از جسم، روح و شخصیت خود : اگر خود را فردی نیرومند، استوار و بی‌باک همچون کوهی در مقابل مصائب و مشکلات تجسم کنیم، غلبه بر مشکلات آسان شده، نگرانی‌ها و تشویش‌ها تبدیل به امید و شادی و نشاط خواهد شد.

 

- پرهیز از تنهایی و گزینش دوستانی خوب : دوست داشتن و دوست داشته شدن یک هنر ارزنده است که همه می‌توانند با دقت و هوشیاری از این هنر بهره‌مند شوند که به اعتقاد یکی ازدانشمندان عشق عامل سلامت و رشد افراد است.

 

- زندگی کردن در زمان حال : بسیاری از استرس‌ها، اضطراب‌ها و نگرانی‌هایی که حتی منجر به مرگ افراد یا از دست دادن سلامت آنان می‌شود این است که در زمان حال زندگی نمی‌کنند و مدام یا به فکر گذشته یا آینده نامعلوم خود می‌باشند، در نتیجه نمی‌توانند از زندگی فعلی خود لذت ببرند و شاد باشند. البته باید برای آینده هدف داشته باشیم و از گذشته تجربه‌ها را به خاطر بسپاریم.

 

- داشتن برنامه‌ریزی مناسب : برنامه‌ریزی در انجام امور، شادابی و انرژی مثبت به دنبال داشته، در کاهش نگرانی‌ها و تشویش‌های فرد نسبت به آینده نقش بسزایی دارد و در فرد اعتماد به نفس و ایمان به موفقیت به وجود می‌آورد.

 

- پرورش حس شوخ طبعی: توانایی دیدن وجه شوخی مشکل یا عامل نومیدی، کمک می کند حس کلی نگریتان اسیب نبیند. شوخ طبعی بخش مهمی از احساس شادکامی است زیرا احساس اعتماد به نفس ایجاد می کند و احساس اعتماد به نفس به معنای آن است که خودتان را بیش از اندازه جدی نگیرید. تنها افراد بی اعتماد به نفس هستند که برای حفظ تصویر شکننده شان از خود نگران اند. وقتی اشتباه می کنید به خودتان بخندید و دیگران را هم بخندانید تا اضطرابتان، روی هم رفته کاهش یابد.توجه داشته باشید که اگر مشکلات در زمینه ای کلی همراه با دیگر امور زندگی تان در نظر گرفته شوند احتمالا چندان هم مهم نیستند و به شادکامی شما اسیبی نمی رسانند.

 

- محکم و استوارکردن پایه‌های نظام خانواده : خانواده‌هایی که قادر به درک نیازها و تمایلات جوانان نیستند و به دور از هرگونه صمیمت با آنان برخورد می‌کنند، باید منتظر باشند که اگر زمینه لازم را برای شاد زیستن جوانان خود فراهم نکنند، آینده تلخی در انتظار جوانان آنان خواهد بود.

 

یکی از بهترین هدایایی که والدین می‌توانند به فرزندانشان بدهند امکان شادزیستن و شاد بودن است ، زیرا طبق فرمایش مولایمان ‌امام حسین(ع ) شادمانی در خانه‌ای است که مهر و محبت در آن مسکن دارد.

 

- ترغیب اعضاء خانواده به مسئولیت‌پذیری : قبول مسئولیت به انسان اقتدار و اعتماد به نفس می‌بخشد که خود از عوامل سازنده شخصیت با ثبات به شمار می‌روند.

 

- ضعف های خودمان را بپذیریم: واقعیت این است که هر کس ضعف هایی دارد، به جای فروماندن در ضعف های خود و گرفتار شدن در دام یأس و ناامیدی، بکوشیم انتقادپذیر بوده و بر ضعف هایمان غلبه کنیم و به دنبال راهکار باشیم .

 

- انتظارات و توقعات خود را مشخص کنیم : سعی کنیم انتظارات و توقعات خود را متناسب با شرایط زندگی و استعدادها و توانایی های خود تعیین کنیم و حد معقولی را برای خواسته هایمان در نظر بگیریم.

افراد باهوش مغز سالم تری دارند


پزشکان به تازگی به نوعی ارتباط جدید مابین پتانسیل هوش و سلامت مغز در انسان پی برده اند که نشان می دهد افراد باهوش از مغز سالم تری به نسبت افراد عادی برخوردارند.
گفتنی است، پزشکان با استفاده از نوعی دستگاه که در چشم پزشکی به کار می رود از طریق چشم افراد به مطالعه عروق خونی در مغز آنها پرداخته اند و متوجه شده اند که  در افراد باهوش عروق خونی مقاوم تر و پیچیده تری وجود دارد.
این تحقیق بر روی حدود 1000 نفر در فاصله چند سال صورت گرفته است.
بررسی ها نشان می دهند،دانشمندان این کار را با استفاده از تصویربرداری دیجیتال شبکیه برای به دست آوردن یک پنجره بر روی شرایط عروقی در مغز با نگاه کردن در عروق خونی کوچک در شبکیه، واقع در پشت چشم انجام داده اند.
البته شرایط دیگر از قبیل بهداشت، شیوه زندگی و محیط زیست ممکن است نقش مهمی ایفا کند و زندگی فرد را تغییر دهد
(سایت کانون قلم چی)

مساجد مهم جهان


تصویر

نام

مکان جغرافیایی

توضیحات

جزئیات معماری بنا

 

 

مسجد الحرام

 

 

شهر مکه در عربستان

خداوند کعبه و اطراف آن را «حرم» قرار داده است؛ یعنی مقدس شمرده و ارتکاب گناه و قتل و شکار و تجاوز به جان و مال مردم و جنگ و دزدی و راهزنی و... را در آن جایز ندانسته‌است. وقتی مجرمی به آنجا پناه ببرد کسی حق مواخذه او را ندارد. این بنای شریف بخش‌های دیگری هم دارد؛ همچون حجر الاسود، ملتزم، مستجار، حطیم و حجر اسماعیل. در نزدیکی آن نیز مقام ابراهیم و چاه زمزم واقع است.

گنجایش مسجد نهصد هزار نفر است که در زمان حج تا چهار میلیون نفر افزایش می‌یابد.

مسجد ۹ مناره دارد که بلندی آنها ۸۹ متر است.

 

 

مسجد النبی

 

 

شهر مدینه در عربستان

مسجد النبی، مسجد تاریخی مدینه است که در خاور شهر مدینه بنا شده‌است. این مسجد را پیامبر (ص) در سال نخست هجری و در نخستین روزهای ورود به مدینه به دست خود و به همراهی مهاجرین و انصار ساخت. آرامگاه پیامبر اسلام، که در منزل او واقع بود، پس از توسعه مسجد در آن قرار گرفت. مسجد در دوره های مختلف توسعه یافته است.

گنجایش مسجد ششصد هزار نفر است که در هنگام حج به یک میلیون نفر افزایش می یابد. مساحت مسجد ۹۸٬۵۰۰ متر مربع بوده و۱۹۷ گنبد دارد. مسجد ۱۰ مناره دارد که بلندی آنها ۱۰۵ متر است.

 

 

مسجدالاقصی

 

 

شهر بیت المقدس در سرزمین های اشغالی

مسجدالاقصی به ‌معنی دورترین مسجد‌ که در بخش شرقی شهر بیت‌المقدس قرار دارد، در سال ۷۱۰ ساخته شد. مسجد بیت المقدس در شهر قدس و نخستین قبله مسلمانان بوده است.

این مسجد که روی ستون‌هایی از مرمرهای درخشان ساخته شده است،11 در ورودی دارد. در قسمت جنوبی و وسط مسجد، یک گنبد بلند و بزرگ وجود دارد.

 

 

قبه الصخره

 

 

شهر بیت المقدس در سرزمین های اشغالی

قبة الصخره یکی از زیباترین اماکن مقدسه روی زمین است و از نظر سبک معماری، نقشه و ساختمان از معدود ساختمان‌های بی نظیر جهان محسوب می‌گردد. صخره مقدسی که پیامبر (ص) از روی آن به معراج رفتند در داخل قبه الصخره و درست در وسط آن قرار دارد. در داخل این صخره غاری وجود دارد که حدوداً ده نفر می‌توانند در آن نماز بخوانند.

شکل قبه الصخره از یک هشت ضلعی منظم تشکل گردیده که طول هر یک از اضلاع آن ۲۰/۱۹ متر و قطر آن ۸۶/۵۴ متر است.

قبه الصخره دارای یک گنبد بزرگ است که قطر آن ۷۷/۲۳ متر و ارتفاعش ۲۱ متر می‌باشد.

 

 

مسجد کوفه

 

 

شهر نجف در عراق

مسجد کوفه یکی از مساجد چهارگانه بزرگ جهان اسلام است. این مسجد در ۱۲ کیلومتری شمال شهر نجف واقع است. گفته می‌شود این مسجد ابتدا توسط حضرت آدم ساخته شده و پس از مسجدالحرام قدیمی‌ترین مسجد جهان است. در دهه‌های اول هجری قمری این مسجد توسط سعد بن ابی وقاص بازسازی و سپس توسط علی ابن ابی طالب مرکزی مهم برای خلافت در نظر گرفته شد. مقبره برخی از بزرگان و علمای دینی در آنجا قرار دارد.

مسجد کوفه با شکل هندسی مربع و با طول و عرضی در حدود 110و116 متر و صحنی وسیع و بدون سقف و دیوارهایی به ارتفاع 22 متر که دورتا دور محوطه اش هفتاد و شش غرفه وجود دارد، طراحی شده است. این مسجد  چهار در برای ورود و خروج دارد.

.

 

 

مسجد اموی

 

 

شهر دمشق در سوریه

مسجد اموی یکی از مشهورترین اماکن باستانی معماری اسلامی در جهان به شمار می رود. در حال حاضر مسجد امویان دمشق یک مسجد دایر، موزه و به نوعی حرمی مقدس برای کلیه ادیان است که پیروان مذاهب مختلف می‌توانند به عبادت خدای خود بپردازند. مقبره حضرت یحیی (س) تعمید دهنده در این مسجد قرار دارد.

گنجایش مسجد سه هزار نفر است.  سه مناره دارد و مصالحی چون سنگ, مرمر و کاشی در آن به کار رفته است.

 

 

مسجد سلطان حسن

 

 

شهر قاهره در مصر

مسجد سلطان حسن در سال ۷۶۲ قمری برابر با سال ۱۳۶۱ میلادی ساخته شده‌است. در این مسجد چهار اتاق بزرگ طاق‌دار وجود دارند که به حیاط اندرونی باز می‌شود و از آن‌ها همچون شبستان و جایگاه موعظه بهره‌گیری می‌شود و نیز مدرسه‌ها و حجره‌های طلاب علوم و آرامگاه سلطان از دیگر مکان های این مسجد است.

ابعاد اصلی این مسجد ۱۵۰ متر در ۶۸ متر است. مسجد ساختمانی‌است در مساحتی مستطیل که درازای آن در امتداد قبله قرار دارد.

 

 

مسجد امام

 

 

شهر اصفهان در ایران

مسجد امام که به مسجد جامع عباسی نیز شهرت دارد یکی از مساجد میدان نقش جهان اصفهان است که در طی دوران صفوی ساخته شد و از بناهای مهم معماری اسلامی ایران به‌شمارمی‌رود. این بنا شاهکاری جاویدان از معماری، کاشی‌کاری و نجاری در قرن یازدهم هجری است.

تمام مسجد دارای تناسبی شاهانه بوده و بر شالوده‌ای وسیع بنا گردیده است. قوس نیم گنبد سردر خارجی در میدان ۲۷ متر بلندی دارد و بلندی مناره‌ها در حدود ۳۳ متر است. نمای حیاط به دالان‌ها، طاقچه‌ها، توده‌های مقرنس های روشن و نوارهای درازی از کتیبه‌های سفید درخشان آراسته است.

 

 

مسجد سلطان احمد

 

 

شهر استانبول در ترکیه

مسجد سلطان احمد یکی از زیباترین شاهکارهای معماری اسلامی است. این مسجد به علت وجود کاشی‌های آبی رنگ در طراحی داخلی به «مسجد آبی» شهرت دارد. مسجد طی سال های ۱۶۰۹ تا ۱۶۱۹ به دستور سلطان احمد اول بنا شد و به همین دلیل پس از مرگ وی مسجد را مسجد سلطان احمد نامیدند. وی در همین مسجد دفن شده‌است.

ساختار اصلی مسجد تقریباً شبیه مکعب است که طول و عرض آن ۵۳ و ۵۱ است. در بالای مکعب مجموعه‌ای از قبه‌ها و شبه قبه‌ها فضا را تسخیر می‌کنند و به سمت قبه اصلی اوج می‌گیرند، قبه اصلی ۳۳ متر قطر و ۴۳ متر ارتفاع دارد. این مسجد شش مناره دارد.

 

 

   مسجد کبود

 

 

شهر مزار شریف در افغانستان

مسجد کبود مکانی است که برخی بر این باور اند که امام اول شیعیان در آن‌جا مدفون است. در صورتی که  پیکر امیرالمومنین (ع) در نجف و در کشور عراق قرار دارد.  این مسجد در طول تاریه بارها تخریب شده و مجددا بنا شده است.

بارگاه مسجد از کاشی ساخته شده و در میان صحن فراخی قرار دارد که چهار درب بزرگ دارد که از کاشی است. صحن هم دارای چهار درب است در چهار سو و روبه‌روی هم، که هر کدام رو به خیابانی گشوده می‌گردد. درون روضه نیز با ایوانش نقاشی خوبی دارد که به فرمان محمد ظاهرشاه انجام شده است.

 

 

مسجد جامع قرطبه

 

 

شهر قرطبه واقع در اسپانیا (اندلس)

بنای این مسجد تقریباً دو قرن و نیم به طول انجامید. نام قدیم این مسجد «جامع حضرة» بود. در زمان عبدالرحمن خلیفه اموی اندلس، این مسجد ۱۱ رواق داشت. این مسجد در سال 786 میلادی توسط عبدالرحمن اول ساخته شد و بعد از تصرف مجدد شهر کوردوا توسط اسپانیایی ها به کلیسا تبدیل شد.

بنای اولیه مسجد بدون قوس های اطراف صحن بوده است. نقشه این مسجد به نوعی ساده شده نقشه مسجد متوکل است. با ورود به این مسجد خود را در میان انبوهی از ستون ها می یابیم که فقط، مسیر جناح‌های ساختمانی، ما را به قبله هدایت می کنند.


منبع : سایت راسخون

نشانه های روز قیامت ماموستا هاوری

نشانه های روز قیامت ماموستا هاوری


زبان کوردی


ادامه بحث نیشانه کان


از قسمت 13 تا 34 به صورت صوتی 


به علت حجم زیاد فایل های تصویری، به صورت صوتی آپلودشون کردم.


دانلود پارت 1


دانلود پارت 2


دانلود پارت 3


دانلود پارت 4

سخنرانی دکتر عبدالواحد محمد صالح

دکتر عبدالواحد محمد صالح


بحث زن و مرد


زبان کوردی


دانلود کنید

دکتر عبدالواحد محمد صالح


دکتر عبدالواحد محمد صالح 


زبان کوردی


چند بحث کوتاه به صورت صوتی


              دانلود کنید

دکتر عبدالواحد محمد صالح بهشت 8 مارس

سخنرانی


دکتر عبدالواحد محمد صالح

                    دانلود کنید

بهشت 8 مارس به  زبان کوردی