دانشجو دانلود

دانشجو دانلود

در صورتی که دانلود شما با موفقیت انجام نشد با این آی دی تلگرام SanaShop_Support@ در ارتباط باشید. از دوستان پیشاپیش بابت ایرادات معذرت می خواهم
دانشجو دانلود

دانشجو دانلود

در صورتی که دانلود شما با موفقیت انجام نشد با این آی دی تلگرام SanaShop_Support@ در ارتباط باشید. از دوستان پیشاپیش بابت ایرادات معذرت می خواهم

معرفی رشته کامپیوتر از نگاه یک کارشناس


معرفی رشته مهندسی کامپیوتر

 

رشته کامپیوتر به طور کلی رشته پویایی است و شخصی که این رشته را انتخاب می کند باید قدرت تجزیه و تحلیل مسایل را دارا باشد همچنین بتواند در راستای هدف مسایل را به زیر شاخه های کوچک تقسیم کندو بارها و بارها مسئله ای را آزمون و خطا کند تا بتواند به هدفش برسد.در دنیای کنونی که رایانه در تمام کارهای کنترلی ،محاسباتی،تولیدی و .....حرف اول را می زند و به عنوان ابزاری برای رشته مهندسی کامپیوتر می باشد ،باعث شده این رشته اهمیت خاصی داشته باشد.اگر رشته مهندسی کامپیوتر را به عنوان رشته تحصیلی انتخاب می‌کنید باید انسان ماجراجویی باشید و با طبع همیشه در حال پیشرفت این رشته سازگار باشید و همچنین به درس ریاضیات علاقه مند باشید و بتوانید خلاق باشید و همچنین از ابزار و امکانات در جهت هدف استفاده نمایید.در ضمن باید بتوانید مدیریت یک پروژه را در دست بگیرید. همچنین باید منابع به روز را پیدا کرده و دانش خود را مطابق با تازه های به روز نمایید. در ضمن چون  تقریبا تمام کتب و منابع موجود در این رشته به زبان انگلیسی است و این منابع و اطلاعات به سرعت در حال تغییر هستند و امکان سریع ترجمه آنها نیز به فارسی وجود نداردو این که تقریبا کد نویسی نیز به زبان انگلیسی نزدیک است  از این رو تسلط کافی به زبان انگلیسی در این رشته بسیار مهم است. دروس ریاضی و فیزیک نیز همانند دیگر رشته‌های مهندسی در این رشته کاربرد وسیعی دارد.

 

توانایی لازم برای این رشته : 

 

توانایی ذهنی ویژه‌ای برای تحصیل در این رشته مورد نیاز نیست. البته دانشجویانی که پایه ریاضی قوی و توانایی استدلالی و استقرایی بهتری دارند، در این رشته موفق‌ترند. از لحاظ جسمانی مهمترین ویژگی داشتن قدرت بصری خوب است و دانشجویان با قدرت شنوایی و حرکتی پایین نیز می‌توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند.مهمترین نکته‌ای که در مورد این رشته می‌توان عنوان کرد، داشتن روحیه مطالعه مستمر است چرا که سرعت پیشرفت علم در این رشته نسبت به رشته‌های دیگر بسیار بالاست و دانشجو باید بطور مستمر در پی مطالب جدید و یادگیری آنها باشد.

 

گرایش‌های این رشته در کارشناسی 

رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی دارای دو گرایش سخت افزار و 
نرم افزار است که البته این دو گرایش در مقطع کارشناسی تفاوت قابل توجهی با یکدیگر ندارند.گرایش سخت افزار در برگیرنده فعالیت های آموزشی، پژوهشی و صنعتی در خصوص قطعات، بردها، تجهیزات و در نهایت سیستم های کامپیوتری در مقیاس های مختلف است و یکی از شاخه های مهم آن به نام معماری کامپیوتر (طراحی و ساخت کامپیوتر) است.هدف از گرایش نرم افزار کامپیوتر، آموزش و پژوهش در زمینه زبانهای مختلف برنامه نویسی، سیستم های عامل مختلف و طراحی انواع الگوریتم ها

 

این رشته در مقطع ارشد دارای چهار گرایش


* گرایش نرم‌افزار: در گرایش نرم‌افزار در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان با سیستم‌های عامل پیشرفته ـ بانکهای اطلاعاتی ـ برنامه‌نویسی پیشرفته و تحت WEB ـ الگوریتم‌های پردازش موازی و … آشنا می‌شوند.

* گرایش هوش مصنوعی: در این گرایش با مطالب جدیدی مانند شبکه‌های عصبی ـ هوش مصنوعی 
پیشرفته ـ تئوری فازی ـ پردازش تصویر و 
 آشنا می‌شوند.

* گرایش معماری کامپیوتر: در این گرایش دانشجویان با معماری‌های پیشرفته کامپیوتر و ابر رایانه‌ها شبکه‌های کامپیوتری گسترده ـ پردازش تصویر و طراحی سیستم‌های تحمل‌پذیر خطا و 
 آشنا می‌شوند.

* گرایش الگوریتم و محاسبات: این گرایش که یک گرایش جدید است. دانشجویان با الگوریتم‌های توزیعی و پیشرفته ـ ریاضیات پیشرفته کامپیوتری و 
… آشنا می‌شوند.


وضعیت نیاز کشور به این رشته

رشته کامپیوتر که باعث جهانی شدن اطلاعات و ارتباطات شده است ، رشته روز و رشته آینده است تا جایی که پیش بینی می شود تا 
۱۰ سال دیگر در کشورهای پیشرفته مردم همان قدر که بر نیروی برق وابسته هستند به شبکه اینترنت وابسته خواهند شد. با توجه به توضیحات گفته شده روند رو به رشد استفاده از کامپیوتر در زندگی روزانه اشتغال و موقعیت کاری برای فارغ التحصیلان این رشته فراهم است تا در قالب شرکتهای تولیدکننده نرم افزار، شرکتهای تولیدکننده قطعات، مراکز صنعتی –تولیدی، شرکتها و موسسات خدماتی، مراکز آموزشی و … مشغول به کار شده و فعالیت کنند. با توجه به پیشرفت کند ایران نسبت به جامعه جهانی کامپیوتر در سالهای اخیر نیاز به مهندسین خلاق و کوشا در این زمینه کاملاً احساس می شود.


روند رو به رشد استفاده از کامپیوتر در محافل عمومی و خصوصی، استفاده گسترده از شبکه اینترنت و زمینه های مرتبط با آن، فراهم آمدن شرایط آموزش و تجارت الکترونیک همه و همه دست به دست هم داده اند تا از اکنون چشم انداز روشنی نسبت به آینده این رشته وجود داشته باشد به نحوی که فعالان در این زمینه از آینده معلوم و مطمئنی برخوردار خواهند بود. تنها نگرانی به قسمت نرم افزار مربوط می شود که باید مهندسان خلاق ایرانی اقدام به تهیه نرم افزارهای گوناگون و کارآمد کرده تا تنها مصرف کننده صرف نباشیم.

 

به یاد داشته باشددانشجویانی که از این رشته فارغ التحصیل می‌شونددر صورتیکه در یکی از شاخه ها و یا زبان های برنامه نویسی دارای تخصص باشند بازار کار خوبی د انتظار دارند چرا که تمام مراکز و کارخانه ها به مهندس کامپیوتر احتیاج دارند  وهمچنین می توانند  با توجه به نیاز بازار و سفارش‌هایی که از مراکز متنوع و متفاوت کشور دریافت می‌کنند توانایی انجام این کارها را برای امرار معاش و عرضه توانمندی‌های خود برای بهبود و بهره‌وری بالای امور کشور را دارا هستند.

 

 برای ادامه این رشته می توان در ایران و کشورهای دیگر تا مقطع دکترا ادامه داد و از آن جایی که یک رشته با زبان واحد است برای ادامه تحصیل در دیگر کشورها به راحتی می توان اقدام کرد .


منبع : سایت کانون

معرفی رشته برق از نگاه یک دانشجوی دکترا


امجد انوری­مقدم دانشجوی دکتری برق- قدرت دانشگاه تهران

من امجد انوری مقدم دانشجوی دکتری برق- قدرت دانشگاه تهران هستم. حدود یک دهه قبل در رشته ریاضی و فیزیک فارغ التحصیل شدم و از آنجاییکه به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر علاقه­مند بودم در کنکور سراسری سال 83 شرکت کردم  و موفق شدم رتبه 821 ریاضی-فیزیک و 16 زبان­های خارجه رو کسب کنم. اگرچه در اولین روزها پس از اعلام نتایج، علی­رغم همه تصورات، به نتیجه مطلوبم نرسیده بودم اما با پشتکای که از خودم سراغ داشتم به آینده امیدوار و برای برداشتن گام بعدی در زندگیم مصمم­تر از قبل بودم.


بطور کلی مهندسی برق دانش تحلیل و بررسی ریاضی پدیده‌هایی فیزیکی است که به نحوی به بارهای الکتریکی و حرکت و آثار آن‌ها (از قبیل جریان الکتریکی، پتانسیل الکتریکی، میدان الکتریکی و مغناطیسی و غیره) مربوط می‌شوند.این رشته در اغلب دانشگاه‌های ایران به چهار گرایش تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از:مخابرات، کنترل، الکترونیک، قدرت . البته در برخی از دانشگاه­ها گرایش­های دیگری نظیر مهندسی پزشکی نیز  وجود دارد. معمولاً دانشجویان رشته برق طی ترم­های اول تا چهارم با گذراندن واحدهای درسی متنوع و غالباً مشترک (نظیر فیزیک الکتریسیته، مدارهای الکتریکی ۱ و ۲، الکترونیک ۱و ۲، الکترومغناطیس،ماشین‌های الکتریکی ۱، و ....) دیدی کلی نسبت به هر یک از گرایش­های این رشته پیدا می­کنند و از ترم پنجم به بعد بصورت تخصصی­تر در گرایش انتخابی خود فعالیت­ می­کنند. توصیفی اجمالی از هریک از گرایش­های عنوان شده به شرح زیر می­باشند:

1-    گرایش مخابرات: هدف از مخابرات ارسال و انتقال اطلاعات از نقطه‌ای به نقطه دیگر است که این اطلاعات می‌تواند صوت، تصویر یا داده‌های کامپیوتری باشد. گرایش مخابرات با ارائه نظریه‌ها و مبانی لازم جهت ایجاد ارتباط بین دو یا چند کاربر، انجام عملی فرایندها را به طور بهینه ممکن می‌سازد.مخابرات از دو مبحث عمده یعنی میدان و سیستم تشکیل می‌شود.در مبحث میدان، مهندسان با مفاهیم میدان‌های مغناطیسی، امواج، ماکروویو، آنتن و غیره آشنا می‌شوند و در مبحث سیستم به طراحی فلیترهای مخابراتی می­پردازند.

2-    گرایش کنترل: هدف این علم کنترل متغیرهای اساسی یک سیستم بر مبنای برخی ملاکهای مطلوب می‌باشد. این ملاکها می‌تواند شامل حرکت، سرعت، زمان، مصرف سوخت و... باشد. به عبارت کلی­تر، مهندسی کنترل حلقه اتصال میان مهندسی برق و رشته‌های دیگر می‌باشد. به کمک این علم می‌توان به عملکرد بهینه سیستم‌های پویا، بهبود کیفیت و ارزان‌تر شدن فرآورده‌های تولیدی، گسترش میزان تولید، ماشینی کردن بسیاری از عملیات تکراری و خسته‌کننده دستی و نظایر آن دست یافت.

3-    گرایش الکترونیک: الکترونیک علمی است که به بررسی حرکت الکترون در خلاء در مواد رسانا و یا نیمه رسانا و اثرات و کاربردهای آن می‌پردازد. با توجه به این تعریف، مهندس الکترونیک در زمینه ساخت قطعات الکترونیک و کاربرد آن در مدارها، فعالیت می‌کند.به عبارت دیگر، زمینه فعالیت مهندسی الکترونیک را می‌توان به دو شاخه اصلی «ساخت قطعات و کاربرد مداری قطعه» و «طراحی مدارهای الکتریکی» تقسیم کرد. 

4-     گرایش قدرت: هدف اصلی مهندسی قدرت، تولید برق در نیروگاه‌ها (حوزه تولید)، انتقال نیرو از طریق خطوط انتقال و توزیع آن در شبکه‌های شهری و روستایی (حوزه انتقال) و در نهایت رساندن آن به مصرف­کنندگان و مشترکین خانگی، صنعتی و تجاری است(حوزه توزیع). بنابراین یک مهندس قدرت باید به روش‌های مختلف تولید برق، خطوط انتقال نیرو و سیستم‌های توزیع آشنا باشد.این گرایش خود به چندین زیرگرایش نظیر سیستم­های قدرت، ماشین‌های الکتریکی، حفاظت، عایق و فشارقوی و غیره تقسیم می‌شود.

امروزه با گسترش بخش خصوصی­ و توسعه صنایع کوچک و بزرگ در کشور، فرصت‌های شغلی زیادی برای مهندسین برق فراهم شده‌است و اگر می‌بینیم که با این وجود بعضی از فارغ التحصیلان این رشته بیکار هستند، به دلیل این است که این افراد یا فقط در تهران دنبال کار می‌گردند و یا در دوران تحصیل به جای یادگیری عمیق دروس و در نتیجه کسب توانایی‌های لازم، تنها واحدهای درسی خود را گذرانده‌اند.همچنین یک مهندس خوب باید، کارآفرین باشد یعنی به دنبال استخدام در موسسه یا وزارتخانه‌ای نباشد بلکه به یاری آگاهی‌های خود، نیازهای فنی و صنعتی کشور را یافته و با طراحی سیستم‌ها و مدارهای خاصی این نیازها را برطرف سازد. کاری که بعضی از فارغ التحصیلان ما انجام داده و خوشبختانه موفق نیز بوده‌اند.

منبع : سایت کانون

دکترای پزشکی از نگاه رتبه‌ی 10 کنکور


محمدجواد عرب‌پور فتح‌آبادی، رتبه‌ی 10 منطقه‌ی 3 و رتبه‌ی 176 کشور سال 90، دانشجوی رشته‌ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

من رشته‌ی پزشکی را به خاطر علاقه‌ای که به علم پزشکی و مسئولیت‌های پزشک داشتم انتخاب کردم نه به دلیل جایگاه اجتماعی پزشکان! مخصوصاً برای رشته‌ی پزشکی علاقه‌ خیلی خیلی مهم است؛ چون هم مدت تحصیل آن زیاد است و هم جزء رشته‌های سخت محسوب می‌شود. ما نمی‌توانیم خودمان را مجبور کنیم که 10 الی 15 سال مطالبی را بخوانیم که علاقه‌ای به آن‌ها نداریم و تازه بعد بخواهیم با جان انسان‌ها بازی کنیم! یک پزشک قرار است در آینده پاسخ‌گوی فرزندی باشد که پدرش را به او می‌سپارد. باید پاسخ‌گوی مادری باشد که با هزار امید فرزندش را به او می‌سپارد. پزشک با جان مردم سروکار دارد. باید با آگاهی از تمام مسئولیت‌های یک پزشک و پذیرش آن‌ها این رشته را انتخاب کند. اگر پزشکی را به این علت انتخاب کنیم که به ما بگویند "پزشک" هم در حق خودمان ظلم کرده‌ایم و هم در حق پزشکان موفق و به خصوص در حق علم پزشکی و هم در حق افرادی که در آینده به عنوان "بیمار" به ما مراجعه خواهند کرد.

 

تصورم از رشته‌ی پزشکی و مسیرش و آینده‌اش عوض نشده چون تصوری که قبل از ورود به دانشگاه داشتم کاملاً آگاهانه بود. دانشگاه تهران دوره‌ی پزشکی عمومی را حدود 7 سال و نیم آموزش می‌دهد. قطعاً درصد خیلی بالایی از فارغ‌التحصیلان تمایل به ادامه‌ی تحصیل تا مقطع تخصص و فوق تخصص را دارند اما پذیرش کم است. به همین علت رقابت خیلی زیاد است و اگر بخواهیم در گرایشی که علاقه داریم ادامه‌ی تحصیل دهیم باید از همین اول ورود به دانشگاه یک برنامه‌ی راهبردی بلندمدت داشته باشیم. من علاقه‌مند به جراحی مغز و اعصابم.

 

به طور کلی چیزی حدود 7 سال دوره‌ی پزشکی عمومی طول می‌کشد که اگر اجازه‌ی شرکت در آزمون تخصص را نداشته باشیم باید 4 سال طرح برویم و بعد می‌توانیم دوباره امتحان تخصص بدهیم. بعد از اتمام دوره‌ی تخصص هم طرح داریم. درس‌های تخصصی رشته‌ی پزشکی بیش‌ترین شباهت را به زیست‌شناسی دوران دبیرستان دارد. مثلاً کسی که به آن درس علاقه دارد احتمالاً به درس‌های رشته‌ی پزشکی هم علاقه خواهد داشت. مهم‌ترین عامل برای موفقیت در این رشته علاقه و پشتکار است. توانمندی‌هایی همچون قدرت تحلیل مسائل، قدرت تحقیق و از همه مهم‌تر همان خودآموزی کانون نیاز است؛ چون حجم مطالب خیلی زیاد است ، باید به یاد داشته باشیم که باید خودمان هم چیزهایی را بدون استاد یاد بگیریم.

منبع : سایت کانون

چه ورزش‌هایی در درمان کمردرد موثرند؟


کمردرد یکی از دردهای شایع است که منشا آن کاملا مشخص نیست. کمردرد ممکن است در هر سنی ایجاد شود. بیشتر پزشکان درمان های تزریقی را پیشنهاد می‌کنند.

اگر تا به حال از کمر درد رنج نبرده‌اید، خوش شانس بوده‌اید، حدود 80 درصد از افراد جوان کمر درد را تجربه می‌کنند و برای بیشتر آنها دلیل مشخصی وجود ندارد.

در 10 سال گذشته درمان متداول کمر درد تزریق کورتیزون، ایبوپروفن، مورفین یا ویتامین 12 B بوده است. این درمان‌ها می‌توانند برای چند هفته‌ درد را کاهش دهند، اما اثر آنها مداوم نیست. در تحقیقی که در مجله آمریکایی پزشکی منتشر شد، محققان هلندی نشان دادند که این درمان‌ها در طولانی‌ مدت برای همه کار ساز نیست. این تزریق‌ها احتمال عمل جراحی در آینده را کاهش نمی‌دهد. محققان در بررسی‌های خود دریافتند، کسانی که به عصب‌های خود مسکن تزریق می‌کنند، درمانشان پیشرفت خوبی نخواهد داشت. محققان به پزشکان توصیه کرده‌اند که از تزریق درمانی استفاده نکنند.

دکتر فردلی می‌گوید: ما شروع به آسیب شناسی ‌کرده‌ایم . بیشتر افراد کمر درد را تجربه می‌کنند و این شرایط غیر عادی نیست.

طبق یافته‌های محققان یک برنامه پیاده روی ساده می‌تواند کمر درد را کاهش دهد. همچنین شواهد نشان می‌دهد که یوگا در کاهش کمر درد در کوتاه مدت مفید است. تحقیقات دیگر نشان داده‌اند که انجام ورزش پیلاتس، طب سوزنی و تمرین کردن بر روی دوچرخه ثابت می‌تواند درد را کاهش دهد. هنوز مطالعات مشخص نکرده‌اند که کدام‌ یک از این راه‌ها بر دیگری برتری دارد.

خوردن آب هندوانه از سوزش عضلات می‌کاهد




خوردن آب هندوانه از سوزش عضلات می‌کاهد

آب هندوانه حاوی آنتی اکسیدان و ال – سیترولین است که باعث کاهش سوزش عضلات بعد از ورزش می‌شود.

مصرف آب هندوانه در میان ورزشکاران شایع است. مطالعات اخیر نشان داده‌اند که این قضیه دلایل علمی دارد. خوردن آب هندوانه از سوزش عضلات بعد از ورزش جلوگیری می‌کند. عضلات بدن به دلیل تجمع اسید دچار سوزش و کوفتگی می‌شوند. این مساله در افرادی که به مدت طولانی ورزش نکرده و ناگهان فعالیت شدیدی داشته‌اند، بیشتر به چشم می‌خورد.

تحقیقاتی در این زمینه انجام شده و در مجله کشاورزی و تغذیه به چاپ رسیده است.

انکارنا آگایو و همکارانش در گذشته مطالعاتی بر روی آب هندوانه و میزان آنتی اکسیدان آن انجام داده‌اند ، دریافتند آب هندوانه پروتئین عضلات را بالا می‌برد و کارایی ورزشکاران را افزایش می‌دهد . البته هنوز بررسی تاثیرات ال – سیترولین (L-Citrulline) در آب هندوانه ادامه دارد.

آب هندوانه حاوی ال – سیترولین است. افراد مورد بررسی در این تحقیقات یک ساعت قبل از ورزش از آب هندوانه استفاده کردند، بررسی‌ها نشان داد آب هندوانه از سوزش عضلات می کاهد. استفاده از منابع طبیعی حاوی آل – سیترولین آسان‌تر است.

نوشیدن آب هم قانون دارد


محمود خدا دوست، متخصص طب سنتی گفت: آداب تغذیه‌ای توصیه می کند همراه غذا یک تا دو ساعت بعد از غذا نباید از نوشیدنی‌ها استفاده کرد.

وی افزود: براساس باور غلط بین مردم، نوشیدن آب و یا انواع نوشابه‌ها به هضم غذا کمک می‌کند نه تنها درست بلکه باعث تبدیل خلط ناقص می‌شود.

وی عنوان کرد: نوشابه‌ها عبور غذا از معده را سریع می کند بدون اینکه غذا هضم شود و در نهایت غذاها تبدیل به خلط ناقص می‌شود.

وی تصریح کرد: خلط ناقص هم به صورت چربی خون، چربی کلیه و... در بدن افراد نشان داده می‌شود که نتیجه نوشیدن انواع نوشابه‌ها همراه و یا بعد از غذاست.

وی در پایان گفت: هضم غذا نزدیک به دو الی سه ساعت و غذاهای سنگین تا چهار ساعت به طول می‌انجامد و نباید از انواع نوشیدنی‌ها استفاده کرد.

10 فایده پزشکی برای ورزش کردن



10 فایده پزشکی برای ورزش کردن

پزشکان آمریکایی 10 دلیل برای انجام ورزش مداوم بیان کرده‌اند. این 10 دلیل نشان می‌دهد که با انجام ورزش می‌توان سلامت خود را تضمین کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه اینترنتی MNT در این باره نوشته است: ما همه می‌دانیم که ورزش برای ما خوب است، اما نمی دانیم ورزش در حقیقت چه کاری بر روی بدن و ذهن ما انجام می‌دهد. پزشکان بیمارستان هوستون 10 دلیل پزشکی را که باید ورزش کرد بیان کرده‌اند.

1- ورزش عروق را نرم و قابل انعطاف نگه می‌دارد، به این ترتیب احتمال بیماری‌های قلبی و سکته قلبی کم می‌شود.

2- اگر سندرم متابولیک دارید، با انجام ورزش و کم کردن حتی 6.5 درصد از وزن خود می‌توانید فشار خون، میزان گلوکز، میزان کلسترول و فاکتورهای دیگری که منجر به بیماری قلبی می‌شوند را کاهش دهید.

3- ورزش از تجمع چربی در میانه بدن جلوگیری می‌کنند، این چربی باعث بروز دیابت می‌شود که در نهایت منجر به کم شدن دید و قطع اعضای بدن می‌شود.

4- چربی ناحیه شکم و میانه بدن باعث ایجاد التهاب می‌شود، این التهاب به عروق، قلب و کبد آسیب می‌رساند و حتی باعث آلزایمر می‌شود. ورزش این چربی‌ها را کاهش می‌دهد.

5- ورزش میزان سروتونین (serotonin) در مغز را افزایش می‌دهد، در نتیجه‌ فرد احساس سرحالی می‌کند.

6- ورزش می‌تواند فعالیتی اجتماعی باشد و باعث شادی جمعی شود.

7- تمرینات و ورزش‌های قدرتی، استقامت و قدرت استخوان‌ها را بالا می برند و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کنند.

8- ورزش‌های قدرتی و انعطاف پذیری از آسیب‌های روزانه و متداول جلوگیری می‌کنند.

9 – شرکت کردن در ورزش‌های گروهی مانند فوتبال، بسکتبال و والیبال هماهنگی دست و چشم را بالا می برند و واکنش‌های بدن را افزایش می‌دهد.

10 – ورزش حجم ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد و باعث کم شدن چربی‌ها و لاغری می‌شود.

40 نکته شگفت انگیز و جالب درمورد مردم ژاپن


  40 نکته شگفت انگیز و جالب درمورد مردم ژاپن 


 

1-آیا میدانید که دانش آموزان ژاپنی به همراه معلمان خود هر روز مدرسه خود را به مدت 15 دقیقه تمیز میکنند ؟ که منجر می شود به ظهور نسل ژاپنی که فروتن و مشتاق پاکیزگی است .

2-آیا میدانید هر شهروند ژاپنی که سگ دارد یک کیسه مخصوص مدفوع سگ با خود حمل میکند؟ بهداشت و اشتیاق به آن بخشی از اخلاق ژاپنی ها است.

3-آیا میدانید که کارگر بهداشت در ژاپن "مهندس بهداشتی" نامیده می شود و میتواند حقوقی بین 5000 تا 8000 دلار در ماه طلب کند و یک پاک کن موضوع امتحان کتبی و شفاهی است ؟

4-آیا می دانید که ژاپن هیچ منابع طبیعی ندارد و سالانه با صدها زلزله مواجه میشوند اما این جلوی آنها را برای تبدیل شدن به بزرگترین های اقتصاد جهان نگرفته ؟

5-آیا میدانید هیروشیما بعد از افتادن بمب اتم در آن شهر فقط ده سال طول کشید تا به آنچه جنب و جوش اقتصادی قبل از افتادن بمب اتم در آن شهر بود باز گردد ؟

6-آیا می دانید که ژاپن جلوگیری میکند از استفاده از تلفن همراه در قطارها، رستوران ها و اماکن سرپوشیده ؟

7-آیا میدانید دانش آموزان ژاپنی از سال اول تا ششم ابتدایی باید اصول اخلاقی در برخورد با مردم را بیاموزند ؟

8-آیا میدانید ژاپنی ها حتی اگر یکی از ثروتمندترین افراد جهان باشند باز هم هیچ خدمتکاری در خانه ندارند و پدر و مادر مسئول خانه و کودکان خود هستند ؟

9-آیا میدانید از سال اول تا سوم مقدماتی هیچ نوع امتحانی وجود ندارد ؟ چون هدف از آموزش و پروش القای مفاهیم و ساختن شخصیت است و نه امتحان و اجبار .

10-آیا میدانید اگر به یک رستوران در ژاپن بروید ، متوجه خواهید شد که مردم به اندازه ای که نیاز دارند غذا میخورند، بدون هیچ زباله و اسرافی ؟

11-آیا میدانید که میزان تاخیر قطارها در ژاپن حدود 7 ثانیه در سال است ؟ آنها ارزش زمان را درک میکنند و در دقیقه و ثانیه وقت شناس هستند .

12-آیا میدانید کودکان در مدرسه بعد از یک وعده غذایی دندانهای خود را مسواک میزنند و تمیز میکنند ؟ آنها از سنین پایین به حفظ سلامتی خود اهمیت میدهند .

13-آیا میدانید دانش آموزان در ژاپن نیم ساعت طول میکشد تا وعده غذایی خود را تمام کنند به این دلیل که مطمئن شوند غذا به درستی هضم شده ؟ وقتی که درباره این نگرانی ها پرسیده میشود ، آنها میگویند که این دانش آموزان آینده ژاپن هستند !

14- ایا میدانید ژاپن بلاد کفر است

15- آیا می‌دانید در مدارس ژاپن به دانش‌آموزان نمره داده نمی شود و ارزیابی بصورت گروهی انجام می‌شود و گروه باید تلاش کند که همه در سطح خوبی قرار بگیرند؟

16- آیا می‌دانید که کودکان هنگام نشستن روی صندلی اتوبوس یا قطار ابتدا کفش خود را در می آورند و بدون کمک مادر روی صندلی می نشینند؟

17- آیا می‌دانید بوسیدن و دست دادن در ژاپن مرسوم نیست و حتی مادران فرزندان خود را نمی‌بوسند؟

18- آیا می‌دانید بن‌مایه‌ی قدرت اقتصادی ژاپن را زنان ژاپن می‌سازند؟

19- آیا می‌دانید ژاپنی‌ها اصلاً پس‌انداز نمی‌کنند؟

20- آیا می‌دانید تورم در ژاپن منفی است؟

21- آیا می‌دانید حقوق یک معلم در ژاپن حداقل 7000 دلار در ماه است؟

22- آیا می‌دانید از کار مردن در ژاپن افتخار است؟

23- آیا می‌دانید کارمند ژاپنی برای رضایت مشتری حتی حاضر است خانواده‌ی خود را فدا کند؟

24- آیا می‌دانید شکست در کار برای یک مدیر ژاپنی برابر مرگ است؟

25- آیا می‌دانید کارمندان ژاپنی روزی یکساعت در محل کار ورزش دسته‌جمعی می‌کنند؟

26- آیا می‌دانید هر ژاپنی در هر شغلی که باشد به آن افتخار می کند؟

27- آیا می‌دانید ژاپنی‌ها پایبند دیانت خاصی نیستند و به همه‌ی ادیان احترام می‌گذارند؟

28- آیا می‌دانید مربیان و معلمان تمام کودکان ژاپنی خانم هستند و حتی از مادرانشان دلسوزترند؟

29- آیا می‌دانید هنگامی که مدارس تعطیل می‌شوند دانش‌آموزان گریه می‌کنند؟

30- آیا می‌دانید در ژاپن خانم‌ها بعد از ازدواج عموماً کار نمی‌کنند؟

31- آیا می‌دانید در ژاپن خانم ها عمدتاً تحصیلات عالی و بیشتر از نوع اقتصاد خانواده دارند؟

32- آیا می‌دانید مردان حقوق خود را یکجا به همسران خود می دهند و از آن‌ها پول تو جیبی می‌گیرند؟

33- آیا می‌دانید در شرکت‌های بزرگ هیچ کارمندی تلفن خارج از کسب و کار ندارد؟

34- آیا می‌دانید کارمندان ژاپنی اضافه کار نمی‌گیرند و متعهد هستند تا هر ساعتی لازم باشد در شرکت بمانند تا کار روزانه‌ی خود را تمام کنند؟

35- آیا می دانید آقایان هر ساعتی از شب بخانه برگردند اولین پرسشی که از همسر خود می شنوند اینست: آیا شام خورده‌ای؟

36- آیا می‌دانید در ژاپن برای انجام هر کاری دستورالعمل و برنامه‌ی از پیش تعیین شده وجود دارد، حتی تعمیر جدول یک باغچه‌ی کوچک کنار پیاده رو با نقشه و برنامه انجام می شود؟

37- آیا می‌دانید در ژاپن نظافت عمومی حرف اول را می زند؟

38- آیا می‌دانید در ژاپن هرچه از لوازم منزل که استفاده نشود را به زباله‌دانی می‌سپارند؟

39- آیا می‌دانید در ژاپن خانه‌ی ویلایی تقریباً وجود ندارد؟

40- آیا می‌دانید در ژاپن مردم اگر باغچه‌ی کوچک داشته باشند در آن ترب می‌کارند و اگر بزرگتر باشد برنج؟

خالد یاسین


خالد یاسین (به انگلیسی: Khalid Yasin)‏ همچنین شناخته شده به ابو محمد و ابو محمد خالد یاسین متولد ۱۳۲۵ هجری شمسی (۱۹۴۶ میلادی) شهروند کنونی آمریکایی است که ازمسیحیت به اسلام روی آورده‌است و در زمینه اسلام در انگلستان و دیگر کشورها سخنرانی می‌کند و مردم را به دین اسلام دعوت می‌کند. او در حال حاضر در شهر منچستر انگلیس زندگی می کند و موسسه دعوت را اداره می‌کرد که در سال ۱۳۸۹ منحل شد. یاسین یک داعی اسلام است و غالباً به کشورهای مختلف دنیا سفر می‌کند و ایمان و اعتقاد خود را منتشر و پخش می‌کند. او خود را بادیه نشین رسانه خطاب کرده , به این بیان که بادیه‌نشینان عرب حاضر هستند هر جا که سر پناه و آب موجود باشد زندگی کنند. یاسین درباره مسائل و بحث‌های زیادی پیرامون اسلام و انسان سخنرانی کرده‌است.


زندگی شخصی
خالد یاسین در حین سخنرانی

خالد یاسین در هارلم نیویورک و در یک خانواده مسیحی به دنیا آمد و به همراه ۹ برادر و خواهر خود در بروکلین بزرگ شد. اگر چه او یتیم نبود ولی از سن سه سالگی به همراه چند تن از خواهر برادرهایش در خانهٔ دیگران و به عنوان فرزند خوانده تا سن ۱۵ سالگی زندگی کرده‌است. به خاطر زندگی در چند خانهٔ مسیحی که از هر مذهب بودن به او بینش عمیقی نسبت به مسیحیت داد. او به دلیل مسائل مالی خانواده‌اش در خانه دیگران زندگی می‌کرد. یاسین کودکی خود در منطقه اقلیت‌ها را اینگونه توصیف می‌کند , من و دو برادرم جولیوس و سم بودیم علیه یک دنیا. ما هیچ چیز نداشتیم ولی با روی آوردن و پذیرفتن اسلام الان همه چیز داریم. در ابتدای شروع به مطالعه درباره اسلام از دانشنامه بریتانیکا به عنوان یک منبع قابل اعتماد درباره اسلام و مفاهیم آن استفاده می‌کرد. یاسین احساس حزن و اندوه برای آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار داشته و تحت تاثیر شخصیت‌هایی چون مالکوم ایکس قرار داشت. یاسین در سال ۱۳۴۴ هجری شمسی اسلام را پذیرفت. او وزارت خانه خود را به عنوان (امیر) یا (جماعت اتحاد العقوا) شروع کرد که در پارک وی شرقی هارلم قرار داشت. رسانه‌های غرب بارها از او درباره سخنانش در مبحث تروریست و رسانه‌های غربی انتقاد کرده‌اند. او درباره اوقات فراغتش می‌گوید: من یک اسب سوار مشتاق هستم. شنا می‌کنم , ورزش‌های رزمی و بوکس را انجام می‌دهم. کتاب زیاد می‌خوانم. غالباً هر دو سال یکبار به مکه مکرمه می‌روم و خود را با مناسک حج یا عمره از نظر روحی می‌شویم. هر روز پنج وقت نماز را به جا می‌آورم.
دیدگاه‌های برجسته
خالد یاسین

در زمان اقامت یاسین اواسط سال ۲۰۰۰ در استرالیا , وی نظر رسانه‌ها را به خاطر نظرات و دیدگاه خود درباره اسلام به خود جلب کرد.

در سخنرانی که او در تالار بنکس تاون در شهر سیدنی ارائه کرد و همین طور در مصاحبه تلویزیونی , او در اینباره که یک مسلمان با یک غیر مسلمان دوست شود منتقد بود. او گفت: اینکه که یک مسلمان یک دوست غیر مسلمان داشته باشد وجود ندارد , بنابراین یک غیر مسلمان می‌تواند همکار شما باشد ولی او یک دوست نمی‌تواند باشد. آنها دوست شما نیستند چونکه اصول دین شما را نمی‌داند و آنها قادر به این کار نیستند چون آتها اعتقاد و ایمان شما را درک نمی‌کنند. او بعداً منظور خود را اینگونه بیان کرد و توضیح داد برخی مسلمانان که خود او را نیز شامل می‌شود , دارای دوستان , همسایگان و یا همکارانی هستیم که مسلمان نیستند , ولی به این معنا نیست که غیر مسلمانان باید تاثیر در دین یا تصمیمات معنوی و اخلاقی مسلمانان داشته باشند.

یاسین به دانشجویان در دانشگاه‌ها به عنوان مهمان یا منازعه گر سخنرانی کرده‌است. او همچنین در گردهمایی که برای جوانان به وجود آمده مردم را خطاب می‌کند. یاسین همچنین بیانیه‌هایی ارائه کرده که در آنان سنت و عرف آکادمیک تمدن غرب را بسیار سخت دید که با زندگی مذهبی اسلامی وفق داده شود. دانشگاه یک دروازه به سوی انحراف است , تو مسیر اسلامی ات را فراموش می‌کنی. و حالا شما مصالحه کردید با یک معنویت یا هوش بالا.

یک روزنامه استرالیایی از یاسین نقل قول کرده بود که آرام کتک زدن زن‌های نافرمان بر را به عنوان یکی از اصول دانسته بود. یاسین رد کرد که این را نگفته‌است و گفت که قرآن شریف این چنین چیزی را در آیه ۶۶۲۶ بیان نکرده‌است.

یاسین بر این باور است که ویروس اچ آی وی که بیماری ایدز را باعث می‌شود ساخته دست بشر است و اینکه دولت ایالات متحده آمریکا در این مورد مقصر است. او گفت: هیئت‌های اعزامی سازمان بهداشت جهانی و گروههای مسیحی... به آفریقا رفتند و مردم را برای بیماریهایی مثل دیفتری , مالاریا و تب زرد مایه کوبی کردند و در داروهای آن ویروس ایدز را اضافه کردند.

یاسین اسرائیل را متهم به مرکز تروریسم کرده‌است. او ذکر کرده اشغال سرزمین فلسطین توسط سرزمین غاصب اسرائیل... و آنها تا بعد از پنجاه سال هنوز مرتکب تروریسم می‌شوند.

او درباره بعضی از مجازاتی که برخی از کشورهای اسلامی در نظر می‌گیرند برای جرائم را این گونه توصیف کرد." و مردم می‌بینند , افراد بدون دست و افرادی که به خاطر جرمشان در عموم تحقیر شده‌اند و یا افرادی که اعدام شده‌اند. جامعه نیز درس می‌گیرد که اگر چنین خطایی کرد سزایش از آنان بهتر نخواهند بود". او در ادامه این مستند شبکه بی بی سی که درباره عربستان سعودی بود، گفت: صحبت‌های من باید در متن سنجیده شود و او این اقدامات عربستان سعودی را پشتیبانی و ترویج نمی‌کند. او در ادامه گفت: منظور من به بازسازی و ترمیم مردم و جامعه اسلامی بوده و حکم دادن یک کشور اسلامی موقعی که وجود دارد.

او در برنامه گفتگوی شبانه تلویزیون استرالیا ۲۰۰۳ حضور یافت. او در جواب این سوال که "او به عنوان یک معلم با اینکه اسلام در غرب امروز خیلی با سختی روبه رو است چگونه کنار آمده‌است". او در جواب این سوال دو اظهار داشت، یکی برای خود و یکی برای دیگر محققان اسلام. او درباره شکیبا بودن گفت و اینکه مسلمانان باید با اصول هسته‌ای دین به خود شخصیت بدهند تا حداقل مسلمانان مسئول اینکه دیگران با یک نگاه افراطی به آنان نگاه نکنند نباشند. او درباره نکته دوم گفت: او مردم افکار مردمی را با صحبت می‌کنند تشخیص می‌دهد و خود را قادر می‌سازد تا تصور غلط آنان از اسلام از طرز دیدگاهشان اصلاح کرده و این کاری است که یک معلم انجام می‌دهد.

در ادامه گفتگو از او درباره کشورهای دنیا و فقدان آنها در اسلام , مجری از او پرسید که شریعت چگونه با آن تطبیق می‌شود؟ یاسین: خوب شریعت سیمانی است که تمام آجرها را با یکدیگر نگه می‌دارد. شریعت اصل قانون گذار است. شریعت اصل قضایی است. آنجایی است که قوانین است , آنجایی است که تصمیمات هستند , آنجایی است که قانون است. و منظورم این است اگر شما مردمی نداشته باشید که تابع شریعت نباشند , شما مردمی بی قانون خواهید داشت.
دانمارک

در سال ۲۰۱۰ یاسین در برنامه‌ای برای جوانان مسلمان به نام نرث برانکس در کپنهاگن سخنرانی کرد - "از گروه‌های خلافکار تا مسلمانان با وجدان" - با یکی از گواهی‌ها که خود یاسین عضو یکی از همین گروهها در هارلم بوده. مشارکت او با این منازعه سیاسی که آیا یاسین الگوی مناسبی برای نگه داشتن جوانان از پیوستن به این چنین گروههایی، هم زده شد. مسئول برگذاری این این برنامه از یاسین دفاع کرد و گفت:"یاسین از آن وضعیت به طور کامل بیرون آمده بود و به جنگ برای پیشگیری از جرم و افراط گرایی پیوست".
هلند

در سال ۲۰۰۹ یاسین به هلند سفر کرد و به سخنرانی در چندین مورد پرداخت که یکی از آنها در دانشگاه خصوصی مسلمانان در رتردام بود. چندین تن از سیاستمداران هلند سعی کردند تا از ورود یاسین به این کشور جلوگیری کنند اما موفق نشدند. یکی از پر وضوح ترین این تلاش‌ها توسط خیرت ویلدرس و حذبش حذب آزادی هلند صورت گرفت.
چقدر واقعاً راجع به اسلام میدانید

یکی از سخنرانی‌های مشهور یاسین است که در سال ۲۰۰۳ میلادی در دانشگاه ملبورن استرالیا ارائه کرده‌است. ویدیوی آن[ http://isohunt.com/torrent_details/47230600/?tab=summary isohunt ] در حال حاضر در سایت ایزوهانت (isohunt) جزو پر دانلودترین تورنت هاست. یاسین شنوندگان را به داشتن یک ذهن و قلب باز دعوت می‌کند و می‌گوید که در این صورت شما می‌توانید از این برنامه بهره ببرید.


http://fa.wikipedia.org


آیا می‌دانید هندوانه در کاهش فشارخون مفید است؟




آیا می‌دانید هندوانه در کاهش فشارخون مفید است؟
مینا محمدپور فوق تخصص تغذیه افزود: هندوانه به عنوان میوه ای تابستانی دارای اسید آمینه‌ای به نام سیترولین و موادی به نام کاروتن، لیکوپن و نوعی قند به نام مانیتول است.

این متخصص اظهار داشت: 92 درصد این میوه مفید را آب تشکیل می‌دهد و در هر صد گرم آن 7 میلی گرم کلسیم، 10 میلی گرم فسفر، 600میلی‌گرم پتاسیم و 8 میلی گرم ویتامینC است.

وی خاطرنشان کرد: هندوانه به خاطر طبع سرد آن یکی از بهترین خوراکی ها برای رفع گرمازدگی و پیشگیری از دهیدراته شدن بدن است.

محمدپور تصریح کرد: مصرف این میوه مفید در تقویت معده کاهش فشارخون و رفع ورم مثانه بسیار موثر است.

وی ادامه داد: افراد سرد مزاج باید هندوانه را با عسل میل کنند چون مصرف بی‌رویه آن در این اشخاص موجب درد مفاصل و ضعف قوای جسمانی می‌شود.

گفتنی است از نظر طب سنتی، پوست سفید داخل هندوانه در درمان زخم گلو و دهان موثر است. مغز تخم هندوانه موجب نابودی انگلهای دستگاه گوارش می‌شود. منبع : سایت کانون

اگر دهانتان بد بو است انجیر بخورید




اگر دهانتان بد بو است انجیر بخورید
دکتر اصلان باقری متخصص تغذیهگفت: انواع انجیر حاوی ویتامین های A، B، C است که مصرف این میوه به صورت خام و خشک موجب از بین بردن بوی بد دهان می شود. 
 
وی افزود: خوردن انجیر تازه با کاهش حرارت بدن موجی رفع تشنگی و با ایجاد تعریق زیاد سموم موجود در بدن را دفع می کند. 
 
باقری خاطرنشان کرد: تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف این میوه قبل از مصرف غذا موجب تحریک اشتها و پاک سازی کامل دستگاه گوارش می شود. 

این متخصص اظهار داشت: انجیر ادرار آور و ملین است که برای افراد مبتلا به یبوست مفید است. 
 
وی تصریح کرد: همچنین این میوه مفید سر شار از مواد معدنی کلسیم و منیزیم بوده که در تقویت استخوانها و عملکرد مغز افراد نقش مهمی دارد.

آب بخورید تا مغزتان سریع کار کند




آب بخورید تا مغزتان سریع کار کند
حتی نوشیدن یک لیوان آب در طول روز می‌تواند باعث بهبود عملکرد مغز و سریع کار کردن آن به میزان 14درصد شود.گفتنی است تشنگی بر روی نیمکره سمت چپ مغز تاثیر می گذارد.

بررسی ها نشان می‌دهند نوشیدن آب می تواند باعث آزادسازی قسمت هایی از مغز شود که در حل مسائل دچار مشکل شده اند و باعث تصمیم گیری بهتر فرد می شود.
پزشکان توصیه می کنند تا افراد در صورت عدم داشتن مشکل پزشکی در هنگام افطار و سحر حتما آب بنوشند تا مغز پویاتری در طول روز داشته باشند.

آب خوردن در مواقعی که فرد تشنه نیست تاثیری بر افزایش سرعت و عملکرد مغز ندارد.

پزشکان توصیه می کنند تا افراد مانع از دست دادن آب بدن در اثر تعریق شوند زیرا این عرق کردن اگر به صورت مداوم به مدت 90 دقیقه باشد می‌تواند مغز را به مدت یکسال پیر کند البته پس از آن و در سایه و نوشیدن آب می‌ تواند انقباض مغز را از بین برده و دوباره مغز طراوت و جوانی خود را بدست آورد.

گریه




فواید گریه چیست؟

  عمل گریه کردن فشار زیادی را بر بدن می آورد که ممکن است درک جنبه های مثبت گریه را دشوار سازد.

مقاله منتشر شده در سایت «بازل» برخی از موارد فواید گریه را اشاره کرده است.

باشگاههای گریه

ژاپن یکی از معدود کشورهایی است که باشگاههای مخصوص گریه کردن تاسیس کرده است، در این مکان ها فیلم ها و سریال های تلویزیونی که باعث گریه مخاطب می شود، پخش می شود.

مردم به منظور از بین بردن استرس مربوط به کار به این باشگاهها مراجعه می کنند.

چه کسی می گوید گریه برای سلامتی مضر است؟

در مورد اثرات مثبت خندیدن برای مردم بسیار گفته شده است. چهره غمگین زمانی که با گریه همراه شود ممکن است چشم درد بیاورد اما این موضوع بر اساس آنچه که در ظاهر به نظر می رسد نمی تواند قضاوت ساده ای را ایجاد کند.

تحقیقات نشان داده است که گریه هم می تواند برای سلامت خوب باشد، اگر چه تعداد فواید گریه کردن نسبت به فواید خندیدن کم تر است اما قطعا همان تعداد هم نباید نادیده گرفته شود.

بنابراین اگر شما پس از وقوع رویداد ناگواری احساس گریه کردن را دارید، اجازه دهید تا اشک های غم و اندوهتان جاری شود.

اگر جلوی اشک های خود را بگیرید این امر منجر به آسیب رساندن به خود است.

عمل گریه کردن اجازه می دهد تا احساسات و تنش ها سرکوب شوند که این امر به از بین بردن استرس، افسردگی و به بهتر کردن خلق و خو کمک می کند.

گریه، استرس را از بین می برد

گریه در آزاد سازی استرس احساسی که در توسعه مشکلات قلبی، فشار خون بالا و دیابت نوع 2 نقش محرک دارد، می تواند مفید باشد.

در یک تحقیق 15 ساله در خصوص اشک انسان که در دانشگاه «مینه سوتا» به سرپرستی «دکتر ویلیام فری» انجام شد، مشاهده شد که گریه در گرگرفتگی مواد شیمیایی، هورمون هایی که تحت استرس هستند کمک می کند.

برخی از هورمونهای عمده استرس در خارج از بدن از طریق اشک از بین می روند.

محققان با این حال، اشاره کردند که اشکی که در زمان خرد کردن  پیاز جاری شود برای کاهش استرس موثر نیست.

این تحقیقات نشان داد که اشک ناشی از غم و اندوه و یا پس از احساس آسیب باعث می شود که هورمون های مبتنی بر پروتئین و هورمون «آدرنوکورتیکو» افزایش یابد.

همه این هورمون معمولا در پاسخ به استرس ترشح می شود؛ به این دلیل، مردم پس از گریه ناشی از آسیب دیدن و غم و اندوه و درد، احساس بهتری پیدا می کنند؛ همچنین، در حین گریه، چون ما تمایل داریم تا نفس عمیق بکشیم، به همان دلیل نیز در کاهش استرس کمک می شود.

اخلاق را بهبود می بخشد

گریه به غیر از از بین بردن استرس، همچنین ممکن است به بهبود خلق و خوی کمک کند.

در تحقیقات منتشر شده در مجله روانشناسی اجتماعی و بالینی، 2008 اثرات و همچنین دلایل گریه مشاهده شده است.

اشک شادی پس از موفقیت ستودنی حداکثر میزان بهبودی در خلق و خوی را فراهم می سازد.

ترفیع در خلق و خوی همچنین در زمانی که فردی برای تسلی دادن به هنگام گریه وجود داشته باشد نیز مشاهده شده است.

گریه کردن در زمانی که شما شخص عزیزی و یا شیء با ارزشی را از دست می دهید، ممکن است اجازه دهد که شما برای مقابله با این وضعیت احساس بهتری داشته باشید.

یکی دیگر از نظریه های پیشنهاد شده توسط دانشمندان به سطح پایین منیزیم پس از گریه کردن مربوط می شود، سطح پایین منیزیم نیز در بهبود خلق و خوی تاثیر دارد.

مشاهده شده است که مقدار بیش از حد منگنز در بدن می تواند بر روی خلق و خوی تاثیر منفی داشته باشد، که این حالت به اشکال عصبی و اختلالات احساسی یا روانی بروز می کند.

با این حال، از آنجایی که اشک حاوی مقادیر قابل توجهی از منگنز است، عمل گریه می تواند به کاهش سطح منیزیم، که ممکن است تاثیر مثبتی بر خلق و خوی داشته باشد، منجر شود.

احساس آزادی می آورد

اغلب گفته می شود که اگر اجازه دهید تا احساسات منفی در شما جمع شود این امر باعث اختلالات روانی مانند افسردگی می شود.

گریه به بیرون ریختن این احساسات عمیق، کمک می کند و احساس بهتری را برای شما ایجاد می کند. اجازه دهید که این احساسات  که می تواند طیف گسترده ای از بیماری های مزمن از جمله دیابت و ورم مفاصل ماشه باشند به خاک سپرده شوند؛ بنابراین، آزاد کردن این تجمع احساسی از طریق گریه به طور کلی برای خوب بودن بسیار حائز اهمیت است.

اندروفین منتشر می کند

به غیر از ورزش و خنده، حتی عمل گریه کردن اندروفین ها ( مواد شیمیایی که سرخوشی بالا می دهند)  را آزاد می سازد.

اندورفین ها همچنین خواص ضد درد دارند، به این معنی که از مانع رسیدن سیگنال های درد به مغز می شوند.

این امر نشان می دهد که اندروفین ها در ارتباط با گریه همچنین ممکن است به کاهش درد جسمی کمک کنند. بنابراین، اگر زمانی که موضوع ناراحت کننده ای شما را به گریه کردن تحریک می کند آن را دریغ نکنید.

چشمها را می شوید

تحقیقات انجام شده در اشک انسان نشان داده اند که اشک حاوی آنزیم شناخته شده به نام « لیزوزیم » در خواص ضد باکتری بسیار شناخته شده است.

این آنزیم دیواره سلولی باکتری ها را که برای بقای خود ضروری است را از بین می برد.

این ویژگی ضد میکروبی اشک بشر به توقف باکتری که باعث عفونت چشم می شود، کمک می کند.

همچنین، عکس العمل اشک پس از قرار گرفتن در معرض دود، گرد و غبار و پیاز که جاری می شد در واقع به حفاظت از چشم ها از آسیب و جلوگیری از صدمات ناشی از این محرک کمک می کند. این اشک ها که ما دوست نداریم دیده شوند در واقع از چشم های ما در برابر محیط محافظت می کنند.

سموم را از بین می برد

تحقیقات نشان داده است که اشک های عاطفی که از غم و اندوه بوجود می آیند پر از مواد شیمیایی سمی هستند. تجمع مواد شیمیایی زمان روبرو شدن با افزایش سطح استرس روی هم انباشته می شوند  و از طریق اشک جاری و آزاد می شوند.

فشار خون را کاهش می دهد

مشاهده شده است که فشار خون به دنبال یک بار گریه کردن کاهش می یابد.

آزادی احساسات به دام افتاده بعد از گریه باعث می شود ما احساس بهتری همراه با کاهش فشار خون و بهبودی ضربان قلب داشته باشیم. علاوه بر کاهش فشار خون، عمل گریه همچنین در کاهش تعداد ضربان قلب کمک می کند.

با این وجود گریه برای شما فوایدی به همراه دارد و لازم نیست که شما چه اکنون و چه بعد در کاهش اشک خودتان را مجبور کنید.

زمانی که شما احساس می کنید که دیگر قادر به حمل بار یک درد عاطفی، به خصوص از نوع آسیب زا نیستید آنگاه برای داشتن یک گریه خوب خود را آماده سازید.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفا برای آموزش به خواننده است و این مطالب بعنوان یک جایگزین برای توصیه های یک متخصص پزشکی نمی باشد.