دانشجو دانلود

دانشجو دانلود

در صورتی که دانلود شما با موفقیت انجام نشد با این آی دی تلگرام SanaShop_Support@ در ارتباط باشید. از دوستان پیشاپیش بابت ایرادات معذرت می خواهم
دانشجو دانلود

دانشجو دانلود

در صورتی که دانلود شما با موفقیت انجام نشد با این آی دی تلگرام SanaShop_Support@ در ارتباط باشید. از دوستان پیشاپیش بابت ایرادات معذرت می خواهم

شهرستان بانه - کوه دوزین

کوه دوزین در شمال بانه با ارتفاع 1700 متر

شهرستان بانه - روستای نژو


روستای نژو ، روستای بسیار زیبا در جنگل های انبوه بلوط در دامنه کوهی که به زبان محلی قلا نامیده می شود واقع شده و با

روستاهای صدبار و شوی همجوار است.مناظر طبیعی این روستا واقعا جالب و دیدنی هستند.

شهرستان بانه - روستای مرزی چومان

روستای مرزی چومان در غرب بانه و همجوار با روستا های زلی و برده رش و مالته است . این روستا نیز بسیار زیبا و با وجود رودخانه چومان امکان ماهیگیری نیز در آنجا وجود دارد.


شهرستان بانه - روستای بولحسن

روستای بولحسن از روستاهای پرجمعیت شهر بانه که در زمان جنگ تحمیلی مورد حمله شیمیایی قرار گرفت.روستایی بسیار زیبا با باغ های انگور .



شهرستان بانه - روستای زلی(عکس)

این روستا (روستای زلی)در غرب بانه و روستایی مرزی است و بهار اینجا واقعا دیدنی است.




مراقب غذاهای مانده باشید


غذای پخته ای که در یخچال نگهداری می شود برای مصرف دوباره باید به خوبی گرم شود.


بیش از دو بار گرم کردن غذای پخته کار صحیحی نیست، زیرا هم خطر آلودگی آن بیشتر است و هم ارزش غذایی آن کم شده است.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب اظهار داشت: غذای پخته ای که در یخچال نگهداری می شود برای مصرف دوباره باید به خوبی گرم شود به طوری که همه جای آن حدود 70 درجه سانتی گراد حرارت ببیند.

سعیده معانی افزود: غذای پخته را حتما باید در ظرف دردار و در یخچال نگهداری کنید و بهتر است غذای پخته شده را در ظروف کوچک و ترجیحا مسطح قرار داد تا در یخچال سریع تر خنک شود.

وی در خصوص نگهداری مواد غذایی در یخچال گفت: مواد غذایی بسته بندی شده در حلب یا قوطی های کنسرو بهتر است بعد از باز شدن به ظورف شیشه ای یا استیل  مخصوص مواد غذایی منتقل شوند و سپس در یخچال نگهداری شود زیرا امکان دارد مواد این ظروف از قسمتهای بریده شده با مواد غذایی ترکیب شوند.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: ترشی، سرکه ها و آبلیمو را نباید در ظروف فلزی (به خصوص مسی) نگهداری کرد و لازم است مواد غذایی که در منزل نگهداری می شود را هر چند وقت یک بار کنترل و از نظر آلودگی و فساد احتمالی بررسی کرد.

هندوانه


هندوانه این میوه ی تابستانی ،‌ دارای خواص بی شماریست که به نمونه هایی از آن اشاره شده است.

آب هندوانه دارای ویتامین های A، B، C، 2B ، PP و همچنین پروتئین ،‌ چربی ،‌ قند ،‌ کلسیم ،‌ آهن ، فسفر و گوگرد و.... می باشد.
دانه های هندوانه هر چند از نظر ویتامین های A  ، C  ضعیف است ولی حاوی روی ، ویتامین E  و چربیهای ضروری می باشد به طور کلی امراض که هندوانه از بروز شان جلوگیری می کند عبارتند از : سرطان های پروستات ، سینه ،‌رحم ،‌ ریه و روده ی بزرگ سموم بدن را دفع می کند. وسواس را برطرف می کند.
خواص درمانی آب هندوانه 
بنابراین گزارش : سموم بدن را از طریق ادرار ،‌مدفوع و عرق دفع می کند
از لخته شدن خون هم جلوگیری می کند

 خواص درمانی دانه و مغز هندوانه 
همچنین مغز دانه هندوانه به مقدار 35 گرم در روز برای درمان سوزش ادرار ، زخم مثانه ،‌زخم معده ،‌خش خش سینه ،‌ خونریزی سینه و تسکین سرفه موثر است و همچنین به هضم غذا هم کمک می کند و از پیری زود رس سلول های پوست جلوگیری میکند.

 خواص درمانی پوست هندوانه
اشخاصی که به وسواس مبتلا هستند، چنانچه روزانه مقداری مربای پوست هندوانه را که با عسل طبیعی تهیه شده است بخورند ،‌ حالت وسواس آنها برطرف خواهد شد.

پوست سفید داخل هندوانه برای زخم گلو و دهان بسیار مؤثر است و همچنین بدلیل داشتن مقدار زیادی سیترولین ( نوعی اسید آمینه ) موجب گشاد شدن سرخرگ ها می شود و گردش خون را بهبود می بخشد افرادی که سرد مزاج هستند توجه کنند که هندوانه را با عسل یا شکر میل کنند.

در آخر ،‌ پیشنهاد میکنیم هندوانه را بین دو وعده غذایی تان میل کنید تا در هضم غذایتان اختلال ایجاد نشود

جوانه گندم

در جوانه گندم ویتامین های گروه B,E وجود دارد. 

گفتنی است ویتامین B یکی از منابع اصلی تنظیم سیستم عصبی بدن، رفع کم خوابی و جلوگیری از آسیبهای روحی مانند استرس و افسردگی است. 
بررسیها نشان می دهد؛ همچنین جوانه گندم دارای سلنیوم، منیزیم و همینطور ویتامین E است که سبب تقویت بدن و مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد و در نتیجه مقابله با سرطان ها می شود. 
جوانه گندم به واسطه طعم خوبی که دارد می تواند توجه کودکان را به خود جلب نموده و باعث شود به خوردن آن در کنار غذا علاقه مند باشند.
جوانه گندم سبب افزایش رشد استخوانی به ویژه در سنین ماقبل بلوغ در کودکان می شود. 
از دیگر موارد اصلی استفاده از جوانه گندم در زیبایی و طراوت پوست و مو و رفع مشکلات پوستی است. 
برای زیبایی عده ای ازافراد از ماسک جوانه گندم بر روی پوست صورت خود نیز استفاده می کنند.

چای ترش؛ سرشار از آهن

یک متخصص تغذیه گفت: چای ترش برخلاف چای سیاه منبع غنی از آهن است. چای سیاه به غلط در فرهنگ ما رواج یافته است و حتی مبتلایان به فشار خون و چربی می‌توانند چای ترش را جایگزین این نوشیدنی کنند.

شیوا فرجی در گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: از قدیم الایام، مصرف چای سیاه یا همان چایی که به طور معمول در بین ما ایرانیان در وعده صبحانه و طی روز مصرف می‌شود عوارض خاص خود را دارد.

وی افزود: از آنجایی که طعم چای معمولی تلخ است، عادت کرده‌ایم که کنار آن از یک نوع شیرینی مانند قند استفاده کنیم که به‌الطبع با مشکلاتی مانند بالا رفتن میزان قند خون و جلوگیری از جذب یکسری مواد در بدن همراه می‌شود.

وی اضافه کرد: امروزه با فعالیت شرکتهای صنعتی، گیاهان مختلفی فرآوری شده و انواع چای‌های مختلف مانند چای دارچین، چای سبز و چای ترش به بازار آمده است که می‌تواند جایگزین خوبی برای چای سیاه باشد.

وی با تأکید بر اینکه چای قرمز یا چای ترش در قدیم به عنوان شاداب کننده و برطرف کننده بیماری‌های قلبی مورد استفاده قرار می‌گرفته، افزود: چای قرمز برای افرادی که به دنبال نوشیدنی رژیمی هستند بسیار مناسب است.

فرجی با اشاره به خواص چای ترش گفت: نوشیدن چای ترش سبب کاهش فشار خون، کنترل کلسترول خون، آرامبخشی می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مصرف چای سیاه دفع آهن است، افزود: اما با خوردن چای ترش نه تنها آهن بدن دفع نمی‌شود بلکه اینگونه چای منبع غنی‌ از آهن به شمار می‌آید و افرادی که دارای قند، فشارخون بالا، سردی و حتی کم‌خونی هستند می‌توانند مصرف این نوشیدنی‌ را جایگزین چای معمولی کنند.