دانشجو دانلود

دانشجو دانلود

در صورتی که دانلود شما با موفقیت انجام نشد با این آی دی تلگرام SanaShop_Support@ در ارتباط باشید. از دوستان پیشاپیش بابت ایرادات معذرت می خواهم
دانشجو دانلود

دانشجو دانلود

در صورتی که دانلود شما با موفقیت انجام نشد با این آی دی تلگرام SanaShop_Support@ در ارتباط باشید. از دوستان پیشاپیش بابت ایرادات معذرت می خواهم

غذاهای مقوی مغز




غذاهای مقوی مغز

پرسش 1: چه نوع چربی امکان افزایش ماده ی خاکستری مغز را فراهم می کند؟

پاسخ: اسیدهای چرب امگا-3

اسیدهای چرب امگا-3 که در ماهی هایی مانند ساردین، قزل آلا و یا ماهی های آزاد یافت می شود، فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارند. تحقیقات نشان می دهند که آنها حتی می توانند مقدار ماده خاکستری مغز را بالا ببرند. در یکی از این مطالعات، این امر کشف شد که بزرگسالان سالمی که بیشترین مقدار اسیدهای چرب امگا-3 را مصرف می کنند، بیشترین مقدار ماده ی خاکستری در سه بخش از مغز که اعصاب و حال کلی را کنترل می کند را، دارا هستند. این اسیدهای چرب چگونه به مغز کمک می کنند؟! دانشمندان هنوز در حال مطالعه بر روی این امرند، اما این را می دانیم که امگا-3 (اسید دوکوزاهگزانوییک) یکی از بزرگترین قسمت اسید های چرب اشباع نشده مغز را تشکیل می دهد و اهمیتی اساسی در عملکرد و رشد مغر را داراست.

پرسش 2: کولین، که یکی از مواد غذایی اصلی برای محافظت مغز از سالخودگی است، در چه غذایی یافت می شود؟

پاسخ: زرده تخم مرغ

کولین یک ماده شیمیایی مهم در ساختار سلول به شمار می رود. دانشمندان طی 10 سال اخیر بر روی تاثیرات مکمل های کولین بر روی حافظه موش ها در حال مطالعه هستند. آنها نتیجه گرفتند موش هایی که قبل از تولد به مقدار بیشتری از ماده کولین دسترسی داشته اند، در سن های بالا تر به کهولت و فرسودگی کمتری مبتلا می شوند. برخی از مطالعات دیگر نشان می دهد که بالا بردن مصرف کولین حتی در میان سالی نیز تاثیر به سزایی در حافظه ایجاد می کند. زرده ی تخم مرغ از غنی ترین منابع طبیعی کولین محسوب می شود. اگر نگران کلسترولید، شیر بدون چربی نیز منبع خوبی از کولین است.

پرسش 3: کدام ماده ی خوراکی می تواند به محافظت مغز از بیماری های کهولت سن مانند آلزایمر و یا پارکینسون، کمک کند؟

پاسخ: فولیک اسید

احتمالا می دانید که فولیک اسید برای رشد سالم جنین، ماده ی مهمی است. ولی این را هم بدانید که بزرگسالان نیز به آن احتیاج دارند. یک مطالعه در هلند نشان داد که پس از سه سال، افراد بین 50 تا 70 سال که مکمل های فولیک اسید مصرف می کردند، عملکرد شناختی بهتری داشتند(توانایی فکر و یادآوری). مطالعات روی موشها نیز نشان می دهد که مقدار فولیک اسید در بدن نقشی کلیدی در پیشگیری از پارکینسون و آلزایمر را ایفا می کند.

پرسش 4: کدام ادویه تند ممکن است به پیشگیری از آلزایمر کمک کند؟

پاسخ: زردچوبه هندی یا ادویه کاری

عاشق جوجه سوخاری تندید؟! نوش جان! در آزمایشگاهی در دانشگاه کالیفرنیا معلوم شد که کورکومین (ماده ای شیمیایی که در زرد چوبه و یا ادویه های کاری وجود دارد) ممکن است به سیستم ایمنی بدن کمک کند تا آمیلوئید بتا ها را از بافت های مغزی بشویند. آمیلوئید بتا ماده ایست که پلاک های عامل بیماری آلزایمر را شکل می دهد. اما در این مورد هنوز تحقیقات بیشتری لازم است.

پرسش 5: آنتی-اکسیدان ها که از مهمترین عوامل مقابله با بیماری اند، در کدام ماده غذایی یافت می شوند؟

پاسخ: شکلات

یک لیوان شکلات داغ می تواند مغزتان را سرحال آورد. طبق تحقیقاتی که دانشمندان بر روی مواد غذایی انجام دادند، مشاهده شد که مقدار تراکم آنتی اکسیدان ها در کاکائو حتی از چای سبز نیز بیشتر است. البته مصرف زیاد آن نیز اضافه وزن را به همراه دارد . بنابراین حد متوسط را رعایت کرده و در عوض از زغال اخته و اسفناج استفاده کنید که هم منابع غنی ای از آنتی اکسیدان هستند و هم کالری خیلی کمتری دارند.

پرسش6: کدام نوشیدنی مغز را هشیارتر می کند؟

پاسخ: چای سبز

یک فنجان داغ پر از چای سبز ممکن است بیشتر از فقط آرامش دادن به شما خدمت کند! تحقیقی که جدیدا در ژاپن بین افراد 70 سال به بالا انجام شده نشان می دهد که کسانی که بیشترین مصرف چای سبز را داشته اند، کمترین نشانه های اشکال در عملکرد شناختی را داشته اند. قهوه و دیگر انواع چای چنین نتایجی را در بر نداشته اند.

پرسش 7: کدام میوه بوته ای به محافظت از سلول های مغزی در زمان سکته ارتباط دارد؟

پاسخ: زغال اخته قرمز (کرن بری)

در مطالعات آزمایشگاهی، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که موشهایی که پس از شرایطی مانند سکته مغزی، با نکتار زغال اخته قرمز تغذیه شدند تا دو برابر بیشتر سلول مغزی جدید نسبت به موشهایی که این نکتار را دریافت نکردند، تولید کردند. مطالعات دیگر نیز نشان می دهند که این نوع زغال اخته به دلیل دارا بودن مقدار قابل توجهی از آنتی اکسیدان ها به مقابله با سرطان و بیماری های قلبی نیز کمک می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد